19 d’abril 2008

23 Editors d'imatges

Un cop tenim les imatges seleccionades i classificades, ens toca editar-les, retocar-les, adaptar-les a la funció que els volem assignar.
Què ens cal saber:
  • Com ha de quedar la imatge per acompanyar el text oral (enquadrament, grafisme, retoc...)
  • Quines eines em calen per fer-ho i com usar-les
Provem de preparar imatges per acompanyar la presentació d'una activitat:
  • Seleccionem les imatges (fetes o capturades)
  • Homogeneïtzem les si convé per la seua diversa procedència
  • Desem-les per ser utilitzades
Tot i que hi ha programari especialitzat en el retoc d'imatge, us proposem un petit editor que pot fer les tasques habituals, el Fastone Capture: captura, redimensionat, adjunció de text i grafisme, combinació, retallar... El podeu descarregar també des d'aquí
Amb el Picasa també podem fer les funcions d'edició a més d'exposció i emmagatzematge de les imatges.

1 comentari:

ogroprofe ha dit...

Bona nit, Ricard.

Soc l'ogroprofe, la del fotolog que mai no va participar... Ho sento però acabava de començar l'experiència i em faltava temps per fer una valoració justa.

T'escric perquè tinc un problema amb el DVD que estem fent i tu, crec que podràs explicar-me el perquè i orientar-me per solucionar-lo.

La meva sospita és que el programa studio pinnacle no pot carregar més informació que 10.000KB. Quan el sobrepasso, no puc obrir el projecte (que el tinc a una memòria externa de 500GB on només està el projecte amb les fotos i videos per usar-hi). Quan aconsegueixo obrir-lo, usant el programa des del meu ordinador, s'esborra la música i les últimes grabacions de veu-en-off. Al projecte tinc molts "clips" de video tallats en duració de segons quan els originals són de minuts. Hauria de treure "uns quants" per tal de poder acabar el projecte amb música i renderitzar-lo???

Gràcies per la teva atenció i a disposar.

Olga (olgamargarit@yahoo.es)